A honlap használatával, illetve regisztrációjával Ön, mint megrendelő kifejezetten tudomásul veszi, elfogadja és magára nézve kötelezőnek fogadja el jelen Általános Szerződési Feltételekben foglalt rendelkezéseket. Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: „ÁSZF”) tartalmazza a Havalecz Bálint Gábor E.V. (székhely: 1113 Budapest, Ibrahim utca 10 2/1; Nyilvántartási szám: 60712886; adószám: 91242561-1-43) mint szolgáltató (továbbiakban: „Szolgáltató”) és a megrendelő (továbbiakban: „Megrendelő”) között létesítendő szerződéses jogviszony általános feltételeit a Szolgáltató elektronikus felülete, www.hbcomp.hu honlap útján nyújtott termékértékesítéssel kapcsolatos megrendelésekre vonatkozóan, a szerződések általános tartalmának meghatározására az alábbiak szerint, melyet Szolgáltató magára nézve kötelezőnek ismer el az alábbiak szerint:
1. FOGALOMMEGHATÁROZÁSOK
Szolgáltató: a Havalecz Bálint Gábor E.V.;
Megrendelő: minden olyan személy, aki Szolgáltatóval a www.hbcomp.hu honlap igénybevételével szervizelési szolgáltatás nyújtása vagy laptop vásárlás érdekében kapcsolatba lép vagy csak a honlapot használja, Szolgáltatót ajánlattételre felhívja, Szolgáltatónak ajánlatot tesz vagy ajánlatát elfogadja, Szolgáltatóval szerződéses jogviszonyt létesít;
Felek: eltérő megállapodás/rendelkezés hiányában a Szolgáltató és a Megrendelő együttesen;
Megrendelés: Megrendelő által a Termék megvásárlása céljából a Szolgáltató Honlapján elérhető, erre a célra kialakított online felületen leadott Ajánlat;.
Ajánlat: a Szerződés megkötésére irányuló és a másik félhez címzett olyan jognyilatkozat, mely tartalmazza az ajánlattevő által lényegesnek vélt szerződéses tartalmi elemeket vagy utalást arra, hogy a korábbi ajánlathoz képest milyen eltéréseket tart lényegesnek az ajánlattevő;
Szerződés: Szolgáltató és Megrendelő által a másik félhez címzett – a Szolgáltatónak a www.hbcomp.hu honlap igénybe vételével pc vagy laptop vásárlásra irányuló – olyan egybehangzó jognyilatkozatok, mely az ajánlatnak a címzett általi elfogadásával jön létre a jelen ÁSZF által meghatározott módon, mely alapján a Szolgáltató a Megrendelő által megrendelt használt termék (továbbiakban: „Termék”) átadására, míg a Megrendelő az általa megrendelt, és a részére átadott Termék vételárának a megfizetésére köteles.
Honlap: Szolgáltató által a www.hbcomp.hu domain cím alatt üzemeltetett internetes oldal.
2. Honlap használatának feltételei
Szolgáltató által nyújtott szolgáltatással és az általa végzett értékesítéssel kapcsolatban a Megrendelő kijelenti, hogy megértette és elfogadja az alábbiakat:
Megrendelő a Honlapon történő megrendeléssel, illetőleg a Honlap elektronikus üzenet küldésére kialakított és elérhetővé tett felületének használatával kifejezetten kijelenti, hogy jelen ÁSZF és a közzétett Adatkezelési tájékoztató feltételeit megismerte és elfogadja, az adatkezelésekhez hozzájárul.
Megrendelő minden Megrendelés alkalmával megerősíti jelen ÁSZF és az Adatkezelési tájékoztató elfogadását az erre kialakított négyzetbe tett „x” jelöléssel. Ennek hiányában Megrendelő nem jogosult Megrendelés tételére.
Megrendelő a Megrendelés során köteles a saját, valós adatait megadni. Amennyiben a Megrendelés során Megrendelő valótlan, hamis vagy harmadik személyre vonatkozó adatokat ad meg, úgy Felek között szerződés nem jön létre, illetve a létrejött jogviszonyt semmisnek tekintik. Szolgáltató a valótlan, hamis vagy harmadik személyre vonatkozó adatok megadásából eredő károkért való minden felelősségét kizárja.
Szolgáltató a Megrendelő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokból eredő szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősséget nem vállal.
Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy adatbázisából külön értesítés nélkül törölje azon Megrendelőket, akik bármely más személy nevével vagy elektronikus levelezési címével visszaélnek, illetőleg valótlan Adatot adnak meg.
Szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a Megrendelést bármely Felhasználó felé indokolás nélkül visszautasítsa; a Megrendelés visszautasításából eredő károkért a Szolgáltató semminemű felelősséget nem vállal.
3. A SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE LAPTOP ADÁSVÉTELÉRE
AJÁNLATTÉTEL ÉS MEGRENDELÉS
A Honlapon hirdetett termékek mellett feltüntetett árak forintban értendők és tartalmazzák a mindenkori jogszabályok szerinti általános forgalmi adót, azonban nem foglalják magukban a szállítás költségét, amennyiben a Megrendelő szállítást igényel.
Minden készülékről számlát állítunk ki ,ami egyben a garancia is. Ennek hiánya esetén a garancia nem érvényesíthető. A számla ÁFA tartalma 0%, mivel a készülékeket magán személyektől vásároljuk, így az különbözet szerinti adózásba esik.(https://www.nav.gov.hu/nav/ado/adozasi_kerdes/2020_11__Adozasi_kerd20201223.html)
A Honlapon hirdetett termékekhez kapcsolódóan Szolgáltató feltünteti a termék nevét és a fontosabb jellemzőkre vonatkozó leírást, ugyanakkor Szolgáltató felhívja a figyelmet arra, hogy a leírás nem teljeskörű, vásárlás előtt a pontos részletek megismerése érdekében előzetesen a Megrendelő tájékozódjon a Szolgáltatónál. Amennyiben erre Megrendelő részéről nem kerül sor, úgy Megrendelő a megrendeléssel kijelenti, hogy a feltüntetett adatok és információk alapján szándékainak és céljainak megfelelőnek tekinti a terméket és a hiányzó információk miatt igénnyel, követeléssel nem él Szolgáltatóval szemben, amennyiben a termék utólagosan mégsem fele meg az elvárásainak. Amennyiben Szolgáltató egy termék mellett képet is közzétesz a termékről, úgy Megrendelő tudomásul veszi, hogy a termék a megjelenített képeken láthatótól eltérhetnek a valóságostól, azok csak illusztrációként szolgálnak. Szolgáltató nem vállal felelősséget a Honlapon közzétett kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt.
Amennyiben a Szolgáltató által a Honlapon valamely termék vételáraként közzétett ár nyilvánvalóan téves, vagyis a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült piaci árától jelentősen eltér, akkor a megrendelést követően a Szolgáltató haladéktalanul tájékoztatja Megrendelőt a helyes vételárról, melyet követően jogosult Megrendelő eldönteni, hogy a helyes vételáron meg kívánja-e vásárolni a terméket. Amennyiben Szolgáltató legnagyobb gondossága ellenére is a megrendelés a téves vételárral kerül visszaigazolásra, úgy a Felek az így létrejött szerződést semmisnek, érvénytelennek tekintik feltűnő értékaránytalanság alapján, melyre tekintettel a szerződésből eredően egyik Felek sem terheli kötelezettség és nem illetik jogok. Szolgáltató erre hivatkozással jogosult megtagadni a termék átadását.
Megrendelő az alábbiak szerint vásárolhat meg valamely terméket a Honlapon keresztül:
A megvásárolni kívánt termék(ek)et kosárba helyezi – a „Kosárba tesz” ikonra kattintást követően megjelenő ablakban Megrendelő megerősíti a kiválasztott termék kosárba helyezését;
A kosárban megjelenik a kiválasztott termék; amennyiben további terméket is vásárolni kíván, úgy a „Vásárlás folytatása” lehetőségre kattintva tovább böngészhető a Honlap; Az „X” ikonra kattintva törölheti a kosárban bármely terméket.
Amennyiben a kosárba már nem kíván több terméket helyezni, úgy e-mailcíme megadásával a „Megrendelés” ikonra kattintva rendelheti meg a terméket azzal, hogy Megrendelő köteles elfogadni a Szolgáltató által közzétett ÁSZF és Adatkezelési tájékoztatóban foglaltakat a négyzetbe helyezett pipával; Ennek hiányában Megrendelő nem jogosult a megrendelésre és a rendszer megtagadja a megrendelés véglegesítését;
ezt követően kerül sor a szállítási mód kiválasztására, valamint a fizetési adatok megadására.
Az adatok megadását követően Megrendelő a véglegesítéssel küldi el megrendelését Szolgáltató részére.
Megrendelő e-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap. Amennyiben e visszaigazolás Megrendelő megrendelésének elküldésétől számított legkésőbb 48 órán belül Megrendelőhöz nem érkezik meg, Megrendelő az ajánlati kötöttség alól mentesül. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve az Megrendelőhöz megérkezettnek, amikor az számára hozzáférhetővé válik. Szolgáltató kizárja a visszaigazolás elmaradásából vagy késedelméből eredő felelősségét, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert Felhasználó nem megfelelő, téves e-mail címet adott meg, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Felek között a szerződés akkor jön létre, amikor Szolgáltató a visszaigazoló e-mailben értesíti a Megrendelőt a megrendelés részleteiről és a teljesítés várható időpontjáról. Ezen időponttól kezdődően a Felek kötelesek teljesíteni a szerződésben foglaltakat a jelen ÁSZF rendelkezései figyelembe vételével.
Szolgáltató fenntartja magnak a jogot arra, hogy amennyiben a Megrendelés folyamata során hibát észlel a termékeknél vagy az áraknál, úgy azt egyoldalúan javítsa, helyesbítse. Amennyiben a hiba hátrányosan érinti a Megrendelő jogait vagy a termék annak következtében nem bír a leírásban megjelölt specifikációval, úgy Megrendelő az erről való szolgáltatói értesítést követő 48 órán belül jogosult elállni a szerződéstől az esetlegesen már teljesített vételár igénylésének jogával, melyet Szolgáltató 15 napon belül köteles teljesíteni.
Megrendelő tudomásul veszi, hogy a Honlapon keresztül megrendelés bármely időpontban küldhető Szolgáltató részére, de azok feldolgozására csak nyitvatartási időben kerül sor. Amennyiben a megrendelés beküldése a nyitvatartási idő lejárta után történik, az azt követő munkanapon kerül feldolgozásra.
4. A SZERZŐDÉS TELJESÍTÉSE
Szolgáltató a megrendelést a szerződés létrejöttét követő legrövidebb időn belül, de legkésőbb 15 napon belül teljesíti. Szolgáltató a szállítás várható időpontjáról elektronikus úton előzetesen tájékoztatja Megrendelőt.
A megrendelés Szolgáltató általi teljesítésének feltétele, hogy Megrendelő a megrendelés ellenértékét vagy a termék(ek) átvételének időpontjában vagy azt megelőzően teljesítse Szolgáltató részére. Amennyiben Megrendelő az ellenértéket legkésőbb a termék(ek) átvételének időpontjában nem teljesíti, úgy Szolgáltató jogosult megtagadni a teljesítést az ellenérték megfizetéséig.
Megrendelő tudomásul veszi, hogy amennyiben az ellenérték késedelmes teljesítése okán többszöri alkalommal szükséges a termék(ek) átadásának megkísérlése Szolgáltató részéről, úgy az azzal felmerült minden költség – különösen a szállítás díja – követelésére jogosult Szolgáltató, melyet a termék(ek) átadásakor köteles megfizetni Megrendelő.
Szállítási feltételek:
Foxpost
1. Szállítási díjak
A csomagok szállítási díja belföldi kézbesítés estén:
– Laptopok esetében egységesen Ft
– Monitorok és PC-k esetében egységesen Ft
2. Szállítási területek
Jelenleg kizárólag Magyarország területére vállalunk kiszállítást.
3. Kiszállítási idő
A FoxPost futárszolgálat a csomagokat feladástól számított 2-5 munkanapon
belül kézbesíti. Az esetleges késésekért felelősséget nem vállalunk.
4. Nyomon követés
Minden feladott csomag nyomon követhető a FoxPost weboldalán a csomagszám
megadásával.
5. Utánvétes fizetés
Lehetőség van utánvétes fizetésre, amelynek költsége nincs beépítve a
szállítási díjba. Az utánvétes csomagok átvételére készpénzben vagy
bankkártyával van lehetőség a futárnál.
6. Csomagsérülés
Kérjük, hogy az átvételkor ellenőrizze a csomag épségét! Ha sérülést
tapasztal, jegyzőkönyv felvétele szükséges a futárral, mert utólagos
reklamációt nem áll módunkban elfogadni.
7. Elállási jog, visszaküldés
Amennyiben az ügyfél él az elállási jogával, a visszaküldés költsége
minden esetben a vásárlót terheli. A terméket eredeti csomagolásban,
sérülésmentesen kell visszaküldeni.
8. Felvásárlás esetén szállítás
Cégünk használt laptopok, PC-k, monitorok és alkatrészek felvásárlásával
is foglalkozik. Ha Ügyfelünk eladni kíván valamely eszközét, a
beszállítás díjmentes.
Fontos: Amennyiben a vételárban nem sikerül megegyezni, a visszaküldés
költsége az ügyfelet terheli.
MPL:
1. Szállítási díjak
A csomagok szállítási díja belföldi kézbesítés estén:
– Laptopok esetében egységesen Ft
– Monitorok és PC-k esetében egységesen Ft
2. Szállítási területek
Jelenleg kizárólag Magyarország területére vállalunk kiszállítást.
3. Kiszállítási idő
A MPL futárszolgálat a csomagokat feladástól számított 1 munkanapon
belül kézbesíti. Az esetleges késésekért felelősséget nem vállalunk.
4. Nyomon követés
Minden feladott csomag nyomon követhető az MPL weboldalán a csomagszám
megadásával.
5. Utánvétes fizetés
Lehetőség van utánvétes fizetésre, amelynek költsége nincs beépítve a
szállítási díjba. Az utánvétes csomagok átvételére készpénzben vagy
bankkártyával van lehetőség a futárnál.
6. Csomagsérülés
Kérjük, hogy az átvételkor ellenőrizze a csomag épségét! Ha sérülést tapasztal, jegyzőkönyv felvétele szükséges a futárral, mert utólagos
reklamációt nem áll módunkban elfogadni.
7. Elállási jog, visszaküldés
Amennyiben az ügyfél él az elállási jogával, a visszaküldés költsége
minden esetben a vásárlót terheli. A terméket eredeti csomagolásban,
sérülésmentesen kell visszaküldeni.
8. Felvásárlás esetén szállítás
Cégünk használt laptopok, PC-k, monitorok és alkatrészek felvásárlásával
is foglalkozik. Ha Ügyfelünk eladni kíván valamely eszközét, a
beszállítás díjmentes.
Fontos: Amennyiben a vételárban nem sikerül megegyezni, a visszaküldés
költsége az ügyfelet terheli.
9. Csomagkezelési díj
A megrendelt termékeket a Magyar Posta Zrt. (MPL) futárszolgálat
közreműködésével szállítja ki. A szállítási díj a választott szállítási mód függvényében
kerül meghatározásra, amelyről a vásárló a megrendelés véglegesítése előtt
tájékoztatást kap. A szállítási díjon felül webshopunk 10.000 Ft csomagkezelési díjat
számíthat fel, amely az adminisztrációs és logisztikai költségeket fedezi. Ennek
összege a megrendelés összetételétől függően változhat, és a rendelés
véglegesítése előtt egyértelműen feltüntetésre kerül.
A csomagkezelési díj a szállítási díjtól elkülönítve jelenik meg, és kizárólag a
megrendelés teljesítéséhez szükséges adminisztrációs és logisztikai költségeket
fedezi. Amennyiben a vásárló a rendelés átvételét követően eláll a vásárlástól, úgy a
csomagkezelési díj – a hatályos jogszabályok szerint – nem visszatérítendő.
5. ELÁLLÁSI JOG ÉS ANNAK GYAKORLÁSA
Fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet értelmében. Amennyiben a Megrendelő a jogszabályok adta elállási jogát gyakorolja, úgy köteles a megrendelt terméket visszaküldeni a Szolgáltató részére.
Megrendelő tudomásul veszi, hogy az elállási jog gyakorlására rendelkezésre álló 14 napos határidő attól a naptól kezdődik, amelyen Megrendelő vagy az általa megjelölt harmadik személy a terméket – több termék megrendelése esetén az utolsó terméket – Szolgáltatótól vagy a fuvarszolgálattól átveszi. Szolgáltató tájékoztatja Megrendelőt, hogy az indokolás nélküli elállási jog a szerződés megkötésétől a termék átvételéig terjedő időtartamra is megilleti. Megrendelő tudomásul veszi, hogy az elállási jog fentiek szerint történő gyakorlása esetén a termék visszaküldésének költségét Megrendelő köteles viselni.
Indoklás nélküli elállás esetén a vételárat 30 napon belül utaljuk vissza, a készülék beérkezésétől számítva, az Ügyfél által megadott számlaszámra. Abban az esetben, ha a készülék meghibásodik és nem él az ügyfél a garanciális javítással, valamint csere készülékre sem tart igényt, hanem a vételárat szeretné visszakapni, ebben az esetben a készülék beérkezésétől számítva 14 munkanapon belül kerül visszautalásra a vételár.
Nem illeti meg az előző pontokban megjelölt elállási jog Megrendelőt olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak, vagy pedig ha a terméken elhelyezett, biztonsági matrica rongálódik, sérül, vagy eltávolításra kerül.
A személyes átvétel esetén, a Fogyasztó Védelem által előírtkötelezettségeket vállaljuk.
A készülékekhez vásárolt plusz szolgáltatásokra ( előtelepített kezdőcsomag, kiterjesztett garancia, visszavásárlási garancia ) nem terjed ki a visszavásárlás garancia. Abban az esetben, ha egy termék mellé plusz szolgáltatást számlázunk ki vásárlás után, elállás esetén, csak a készülék kerül kifizetésre.
Megrendelő az előzőek szerinti elállási jogát jelen ÁSZF 1. sz. mellékletében található nyilatkozat-minta felhasználásával vagy az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. Megrendelő a nyilatkozatot e-mailben a Szolgáltató közzétett e-mailcímére vagy postai úton ajánlott módon a Szolgáltató székhelyére jogosult megküldeni.
Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Megrendelő a nyilatkozatát az elállásra biztosított határidő lejárta előtt a Szolgáltató részére elküldi. Megrendelőt terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogát a jogszabályi rendelkezések és a fenti tájékoztatás szerint gyakorolta.
Ha a Megrendelő eláll a szerződéstől, a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Megrendelő által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
Az előzőek szerinti elállás vagy felmondás esetén a Szolgáltató a Megrendelőnek visszajáró összeget a Megrendelő által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Megrendelő kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Megrendelőt ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.
Szolgáltató termék adásvételére irányuló szerződés esetén mindaddig jogosult visszatartani a visszafizetendő összeget, amíg a Megrendelő a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Megrendelő az elállási jog gyakorlása esetén köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a Szolgáltatónak vagy a Szolgáltató által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Megrendelő a terméket a határidő lejárta előtt elküldi. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Megrendelő Szolgáltató részére.
Csak abban az esetben van lehetőség a teljes vételár visszatérítésre, ha a készülék esztétikai állapota olyan, mint az eladás pillanatában.
Amennyiben külsérelmi nyom található a készüléken, és azt a készülék kézhezvételekor nem jelezte, úgy a visszavásárlástól az eladó elállhat, vagy értékcsökkentéssel kerülhet visszavásárlásra a készülék.
Megrendelő csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel.
Szolgáltató kifejezetten tájékoztatja a Megrendelőt, hogy a hivatkozott jogszabályokban meghatározott és az előző pontokban is megjelölt elállási jog kizárólag a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Megrendelőt illeti meg. A jogszabályokban biztosított elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
6. JÓTÁLLÁS/SZAVATOSSÁG
Szolgáltató minden általa értékesített használt termékre 12 hónap jótállást vállal, amely a termékekre telepített szoftverekre nem terjed ki. Továbbá a laptopok akkumulátoraira vonatkozóan a szolgáltató 1 hónap jótállást vállal, ha a terméken elhelyezett, biztonsági matrica rongálódik, sérül, vagy eltávolításra kerül, a jótállás érvényét veszti.
Szolgáltató hibásan teljesít, ha a termék/szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a Szolgáltató, ha a Megrendelő a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely a Polgári Törvénykönyv kellékszavatosságra és jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.
Megrendelő a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvben foglalt rendelkezések szerint:
kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a lentebb felsorolt feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
A kijavítást vagy kicserélést – a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.
Megrendelő a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
Megrendelő a hiba felfedezése után késedelem nélkül, de legkésőbb 2 hónapon belül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni.
Felek megállapodnak, hogy Megrendelő kellékszavatossági igénye a teljesítéstől számított 0.5 év alatt évül figyelembe véve, hogy a szerződés tárgyát használt termék képezi. Ezen időtartamon túl Megrendelő kellékszavatossági igény érvényesítésére nem jogosult.
A 2 év kiterjesztett garancia csak abban az esetben érvényesíthető, ha a vásárlástól számítva egy év leteltével a készüléken a szolgáltató egy belső tisztítás végez el. Ennek elmulasztása a kiterjesztett garanciavesztésével jár.
7. JÓTÁLLÁSI/SZAVATOSSÁGI IGÉNY ÉRVÉNYESÍTÉSE
Megrendelő köteles bizonyítani, hogy a szerződés Szolgáltatóval jött létre. Szolgáltató a szerződés létrejöttét számla vagy nyugta bemutatása esetén tekinti kétséget kizáróan bizonyítottnak.
Szolgáltató a Megrendelő által bejelentett jótállási vagy szavatossági igényről jegyzőkönyvet vesz fel, melynek másolatát a Megrendelő rendelkezésére bocsátja.
Szolgáltató haladéktalanul megvizsgálja a jótállási/szavatossági igényt. Amennyiben annak teljesíthetőségéről a bejelentéssel egyidejűleg nyilatkozni nem tud, úgy álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni Megrendelőt.
Szolgáltató a jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.
9. PANASZKEZELÉS
Amennyiben Megrendelőnek panasza merül fel a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát személyesen az üzletben, az alábbi e-mail címen, vagy postai levél útján teheti meg:
e-mail: hbcomp94@gmail.com
postacím: 1113 Budapest, Ibrahim utca 10
Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség szerint orvosolja.
Szolgáltató az írásbeli panaszról, valamint a szóbeli panaszról akkor, ha annak azonnali kivizsgálása nem lehetséges vagy annak kezelésével a Megrendelő nem ért egyet, jegyzőkönyvet vesz fel, melyet másolati példányban Megrendelő rendelkezésére bocsát. A jegyzőkönyv tartalmazza a Szolgáltató előzetes álláspontját.
Az írásbeli panaszt Szolgáltató 30 napon belül írásban megválaszolja. A panasz elutasítását Szolgáltató indokolni köteles.
A panaszról felvett jegyzőkönyvet és a Szolgáltató által adott válasz másolati példányát a Szolgáltató öt évig megőrzi, és azt az ellenőrző hatóságoknak megkeresésükre átadja.
Megrendelő a panasza elutasítása esetén a fogyasztóvédelmi hatósághoz vagy a békéltető testülethez fordulhat és eljárást kezdeményezhet.
Fogyasztóvédelmi hatósági ügyekben eljárni jogosult járási hivatalok elérhetőségei:
http://jarasinfo.gov.hu
Békéltető testületi eljárás kezdeményezése esetén:
Budapesti Békéltető Testület Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. Telefonszáma: (1) 488-2131 Fax száma: (1) 488-2186 E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu;
Amennyiben a fenti eljárásokat Megrendelő nem veszi igénybe vagy azok nem vezetnek eredményre, úgy Megrendelő az igényét, követelését bíróság előtt jogosult érvényesíteni.
Hatályos: 2020. 08.10. – visszavonásig